There was a crooked man, who had a crooked smile, who lived in a shoe

Testade en grön sminkning nu på eftermiddagen. Jag använde bl.a den gröna skuggan från Inglot, som jag visade här. Den var faktiskt riktigt svår att jobba med, den var inte så pigmenterad som jag hoppats på, inte så pigementerad som på swatchen heller för den delen. Lite besviken, men det blev ganska bra ändå. Jag får fortsätta leta efter den perfekta skogsgröna helt enkelt!
Aaaah jag blir galen på detta väder! Det går verkligen inte att ta bra bilder när det är så mulet.
Produkter
Ansiktet:
Make Up Store T-zone
Laura Key concealer
Lumene Natural Code Matt Makeup
L'oréal True Match powder
Elf Blush and Bronzer Compact
Inglot Freedom System Blush
Ögonen:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Naked Palette - Hustle och Virgin
Inglot Freedom System (Skogsgrön)
IsaDora Perfect Contour Kajal - Black
Wet n Wild Gel Eyeliner - Black
Lancôme Hypnôse Doll Eyes Mascara
Läppar:
Läppbalsam (lite rester av en läppenna från Claudia, tror den heter Rosewood)

Kommentarer
Postat av: kerstin

Superfint! Kul att se så markerat på dig!

2011-10-21 @ 21:02:17
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Även om den gröna inte var så mörk, eller stark i färgen, så var det i alla fall väldigt snyggt!

2011-10-22 @ 00:28:28
Postat av: HippiSara

Kerstin: Tack, och det var ett tag sen jag sminkade mig lite mer! Hade nästan glömt av hur roligt det är att göra det! :)



Lotta: Tack så mycket! :D

2011-10-22 @ 15:34:10
URL: http://hippisara.blogg.se/
Postat av: rougefantast

Jag har precis hittat The Body Shop blusher 05 tea rose, visste inte att Den Ultimata Rougefärgen för mig fanns. Den är bäst. Ville bara säga att du är väldigt fin i denna läppfärg, du ska helt klart ha varmare toner tycker jag, de lyfter dig mycket mer än kalla rosa. Jag hittade även 2 underbara läppstift på The Body shop, nr 63 och 54. Jag är brunett och passar i varma färger oxå. Vore kul att se om dessa läppfärger passar dig :)

2012-03-15 @ 21:28:58
Postat av: HippiSara

Rougefantast: Tack så mycket, och de läppstiften verkar intressanta! Jag har inte testat deras läppstift, kanske borde göra det? :D

2012-03-15 @ 22:42:34
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0