Hey, what's my "but"? You know, I'm really nice, but...

Dag 19 - Vilken är din bästa makeupborste/pensel?
Jag har ingen favoritborste så sätt, men jag kan säga vilket typ av borstar jag oftast använder. Jag använder en ganska mjuk ögonskuggsborste till att packa på färg på ögonlocket och få färgen sådär härligt intensiv. Jag använder den också till att tona ut färgen på ett mer kontrollerat sätt alltså att man har mer kontroll över var ögonskuggan hamnar.
Min andra favorit, för jag kunde inte bara välja en såklart, är en stor, fluffig borste. De är galet bra till allt tycker jag. Jag använder de till att lägga en ljus bas färg över hela ögonlocken, när man använder en mindre blir det ofta för mycket färg, anser jag. Sedan använder jag den till att tona ut ögonskuggor naturligtvis. Det skapar ett naturligare och en mer finslipad ögonsminkning, tycker jag.
Vi har alla olika erfarenheter och tycker om att använda olika borstar och penslar när vi sminkar oss, men de är mina favoriter i alla fall. De på bilden är ett exempel på hur de borstarna kan se ut (det finns så otroligt många varianter men de gillar jag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0