All the coughing really works my abs

Jag fick med mig en burk med läppbalsam från Kicks-pressfrukosten, ett nytt sådant och inför hösten behöver jag alla läppbalsam jag kan komma över. Mina läppar torkas ut ordentligt så fort det blir lite kallt och torrt väder. Just detta heter Fruit Gorilla and Friends Organic Lip Balm, och ja ännu en ekologisk produkt. Jag använder inte bara ekologiska produkter, men för mig är det ett stort plus. Om en produkt är ekologisk blir jag automatiskt sugen på att prova den.

 

Jag och en kompis hade kollat runt bland de olika dofterna ett tag innan jag fick denna och bland dofterna finns bland annat; Coco Safari, Sex on the Peach och Raspberry Night Fever. Den jag fick heter Orange Kiss och doftar härligt av apelsin. För starka dofter är ett minus men denna är behaglig och inte för "på".


Ett litet minus för att den är i en burk, att gå tillbaka med fingrarna i samma burk hela tiden är inte särskilt hygieniskt, speciellt inte om man tar med den i väska till exempel och bara drar fram den och sticker ned fingrarna i den.


När det kommer till själva produkten är jag faktiskt inte helt nöjd. Doften och att den är ekologisk är stora plus, men ett läppbalsam måste ändå hålla måtten när det gäller att mjukgöra läpparna, som faktiskt är produktens uppgift. Produkten är väldigt hård i formulan och den är ganska odryg så man får kleta på en hel del. Den känns lite oljig på läpparna men ändå riktigt skön. Men jag räcker mig efter mer hela tiden då det inte känns som den går riktigt in i läpparna och jag blir snabbt torr igen.


Jag ville verkligen gilla detta läppbalsam då de har ett samarbete med en organisation som heter The Dian Fossey Gorilla Fund, för varje tusende produkt som produceras apdoteras en bergsgorilla. Hur bra är inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0