Go into my stable and take my finest stallion

Jag tänkte skriva några ord om Anatomicals - Smother Superior (Nun Better), vilket är ett kroppssmör med doft av bergamot och grön ingefära. Denna fick jag i en goodie-bag, men det kommer absolut inte spela någon roll när det gäller min recension. Jag säger det jag tycker oavsätt vart produkten kommer ifrån. End of story.
Jag har velat prova Anatomicals produkter ett tag och detta blev en liten spark i rumpan för mig. När jag sedan öppnade burken fick jag en liten chock. Den luktar så otroligt mycket, jag blir inte särskilt sugen på att testa den. Även fast doften kanske inte är vidrig eller så blir jag inte sugen på att dofta utav bara sjutton.
Jag provar att smörja in mig med den, och det är som jag tror, doften sitter i ett bra tag och tar över alldeles för mycket. Jag blir konstant påmind av doften, vilket jag inte tycker om. Jag tycker att krämer och sådant kan ha en mild och behaglig doft, men denna blir för mycket.
Jag känner nästan genast en liten stramande känsla och jag känner att min hud behöver mer återfuktning. Jag är ju också en riktigt torrboll men jag anser att ett kroppssmör ska ge mer fukt än vad denna gör. Ett kroppssmör ska, i regel, ge mer fukt är en vanlig lotion, men denna känner jag är mer som en lotion, om ens det. En fördel med att den är såpass oåterfuktande är att den absorberas riktigt snabbt in i huden.
Om man är riktigt torr ska man nog satsa på något parfymfritt, då parfymen kan orsaka irritation osv.
Denna produkt innehåller mestadels vatten, vilket många kroppssmör gör, men det som får mig att rynka på näsa är att jag sedan ser tre ingredienser som har ordet "alcohol" i namnet. Två utav dem står direkt efter vattnet.
Som ni kanske förstår är detta inte en favorit för mig och jag anser att det finns bättre body butters där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0