What do you do? Go

Jag tänkte visa lite vad jag tar med mig för smink när jag ska någonstans, över en vanlig helg. Som ni kanske vet åker jag ganska ofta till Borås, det är för att min pappa bor där och jag bor i lilla Vänersborg, 1,5 timme tåg därifrån. Därför har att packa sminkväskan blivit lite av en rutin för mig.
Jag packar ofta i min necessär från Make Up Store, den fick jag när jag gick en liten minikurs där och först tänkte jag "Vem vill ha en så ful väska?" men nu när jag använt den ett tag tycker jag att den ser helt ok ut. Den är tillräckligt lång för att få plats med mina borstar och alldeles lagom för det smink jag behöver över en helg.

Beroende på vad jag ska göra under helgen, eller vart jag ska, tar jag naturligtvis med
mig olika saker. Men när det är över helgen så brukar jag när jag sminkar mig på
morgonen så lägger jag ned de saker jag använder allt eftersom.
Detta var det jag tog med mig denna helgen. För endel kanske det verkar mycket och
för endel kanske det verkar lite, men när jag åker till pappa brukar jag ta med mig lite
saker jag vill ha fotograferat också, inte bara det jag kommer använda under helgen.
Haha, snyltare! Jag brukar köra på bassmink och ett gäng läppstift för det är så mycket
lättare att resa med roliga läppstift än massa ögonskuggor, paletter och grejer.

Mina borstar, foundation, primers av olika slag, en ljus ögonskugga, en naturlig brun
skugga, två olika rouge, mascara, fransböjare, läppennor och läppstift. På bilden är
inte mitt puder med, det hade jag i min väska vilket jag kom på lite sent.
Det viktigaste för mig att ha med är nog mitt puder och ett fint läppstift. För mig är det
det enda jag verkligen behöver. Det andra är bara för att det är kul, right? Haha!

Kommentarer
Postat av: June

Sv: Du kan använda ditt nya, godkända balsam tillsammans med sista-schampot.

2011-05-31 @ 16:50:04
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0