I am the master of my fate. I am the captain of my soul

Något som är otroligt viktigt när det gäller sin hy är att alltid smörja in sig och ge den så mycket fukt som möjligt och för att kunna göra det behöver man en ansiktskräm som passar just din hudtyp. För det ä ralltid lättare och roligare att sminka sig när man har en fin och frisk hy, och i alla fall jag får mycket mer självförtroende om jag har en ren hy.
Det finns en uppsjö av produkter och olika konsistenser och massa andra saker. Jag tänkte visa er och berätta om några som jag använt och testat, så kanske ni får lite tips! Tänke bara flika in att jag ahr känslig och kombinerad hy, vilket betyder att jag har torra partier och fetare T-zon (näsan, hakan och pannan) och att alla produkter jag pratar om går att köpa på apotek. Jag kommer antagligen göra ett inlägg om olika hudtyper och produkter som jag skulle rekomendera senare.

Denna kommer ifrån märket L300 och produkten heter Light Moisturizing Lotion.
Denna använde jag för ett tag sedan och jag gillade den, den ger mycket fukt,
den luktar inte konstigt eller för mycket och den är billig. Varför jag slutade
använda den var nog för att jag ville testa något nytt bara, det hade inte något
med produkten att göra. Den gör inga mästerverk men den håller huden mjuk
och frisk. Den innehåller inga parabener eller mineraloljor, tumme upp, och
den innehåller vitamin E som är väldigt bra för huden.

Man kanske letar efter ett ekologiskt alternativ, i så fall är Oliva by CCS att
rekomendera. Detta är Oliva Eco Day Cream och jag fick den i ett set med
deras mousserengöring och ögonkräm i julklapp och jag användehela kitet
men efter ett tag insåg jag att denna inte funkade för just min hy, då min
hy är väldigt känslig. Varför jag ändå rekomenderar den? Jag anser att om
en produkt inte funkar för mig behöver inte det betyda att den inte funkar
för någon. Som sagt har vi alla olika behov och hudtyper. Jag promotar
också gärna ekologiska produkter!

Den produkten jag använder nu är den här, Vichy Aqualia Thermal Light.
Den fungerar super till kombinerad hud, som jag har. Den håller mina
torra partier återfuktade och min lite fetare T-zon blir inte allt för fet.
'Nuff said. Ni har tittat på mina tidigare inlägg har nog hört om
denna tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0