I look like... Justin Bieber?

Jag har använt Oliva Eco make up remover wipes ett tag nu och tänkte skriva några rader om vad jag tycker om dem!

Beskrivningen är såhär:
"Silkesmjuka rengöringsservetter som är praktiska att använda och lätta att ta med. Rengör skonsamt och effektivt huden från make up. Servetterna är milt parfymerad och innehåller ekologisk olivojla och olivlövextrakt som mjukgör och återfuktar huden."
Jag gillar idéen om att man ska ta bort sitt smink med våtservetter, då behöver man krångla med bomullstussar och massa andra produkter. Nu behöver man ju bara de här och ta bort mycket smink med sin vanliga ansiktsrengöring kan bli lite svårt ibland, då man ibland har lite mer smink och man behöver lite mer power!
Första intrycket var att de luktar otroligt gott, vilket jag brukar vara lite kinkig över. Sen märkte jag hur grova servetterna var. Det gjorde ont att ta bort sminket från ögonen, servetterna var alldeles för riviga för att ta bort sminket runt ögonen då det området är väldigt känsligt. Sminket gick ganska lätt bort, men man behövde knugga ganska mycket ändå. Det spelar egentligen ingen roll hur bra den tar bort sminket om den gör ont ändå. Den är väldigt rivig, jag gillar inte alls servetterna. Själva formulan är helt okej, inte perfekt men denna produkt får tumme ned av mig.
Positivt
  • Luktar gott
  • Ekologisk
Negativt
  • Ganska svårt att få bort sminket
  • Riviga, alldeles för riviga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0