I'll pound on him in the morning

Nu har jag använt Oliva Eco Concealer ett tag och jag tror jag kan ge den en rättvis recension. Jag brukar inte använda concealer innan, eftersom jag ansåg att foundation räckte och jag ville inte se för spacklad ut. Denna concealer har en naturlig finish men täcker inte så bra. Den blandas in i huden lätt, vilket gör att den är lätt att jobba med.
En nackdel är att den torkar snabbt vilket gör att man måste jobba snabbt. Att det inte finns så många olika nyanser är också en stor nackdel, det finns två olika färger.
Concealern innehåller ljusreflekterande pigment för att ge lyster, men det är ingenting jag märker av. Innehåller ekologisk olivolja, vitamin E samt fuktgivande glycerin. Att produkten innehåller 88% certifierade ingredienser är ett stort plus, fler produkter borde vara ekologiska. Jag menar man vill ju ta hand om sin hud med naturliga produkter.
Tuben kommer med en borste som ska vara lätt att applicera concealern med. Jag trycker ut, applicerar med borsten och blandar in concealern med fingrarna för att få ett så naturligt resultat som möjligt.
Nackdelar:
  • Dålig täckning
  • Torkar snabbt
  • Få nyanser
Fördelar:
  • Ekologisk (i stort sett)
  • Blandas lätt in i huden
  • De få nyanser som finns passar många
3/5 får den av mig, eftersom den är bra om man vill ha ett naturligt resultat, men om man vill ha lite mer täckning försvinner det naturliga men när man ska täcka en finne eller så vill i alla fall jag ha lite täckning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0