I'm gonna have to go tell my janitorwife and all our janitorkids that life is worth living

TRESemmé Heat Defence

Jag har provat denna produkt ett tag nu och jag är redo att göra en lite recension på den.



På hemsidan är beskrivningen sådan;

”Det finns en gyllene regel när du utsätter ditt hår för värme – skydda håret. Den här produkten hjälper till att skydda mot värme och friktion och gör håret glansigt och otroligt mjukt. Det är ett fantastiskt verktyg för att förändra alla hårkvaliteter och för att förbättra hårets flexibilitet så att det håller formen.” (Källa)

Denna produkt ska alltså skydda håret mot slitage som till exempel användning av locktänger och plattänger orsakar.



Jag blåser och plattar mitt hår praktiskt taget varje dag (på slö- och chilldagar, så klart inte! haha.) Jag har aldrig riktigt sett det som ett problem, och jag har inte märkt att mitt hår har blivit slitet pga användningen. Därför har jag inte använt någon annan värmeskydd förut, så jag har ingenting att jämföra med.

Topparna på mitt hår var inte kluvna, utan de blev väldigt spröda och små bitar av hårstråna gick lätt av. Ett värmeskydd skulle bli räddningen, tänkte jag. Sprayen gör håret väldigt mjukt och mina toppar är nu hela och fina. Den har funkat oerhört bra för mig, och den luktar väldigt gott. Jag har testat TRESemmés schampoo och balsam innan och denna luktar likadant, otroligt gott de vill säga!
Jag köpte den på Ica Kvantum för ca. 75 kr.

Många tummar upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0