Come on, if you don't laugh, it just seems mean

Här kommer min första tutorial eller steg-för-steg eller vad man nu vill kalla det. Vad är bra att börja med om inte en sotning? Om ni tycker om det kanske jag ska göra fler sådana här? Enjoy!


Första steget är att lägga en primer, har ni ingen? Strunta i det! Men jag använde mig av Urban Decay Primer Potion.



Nästa steg är att lägga en bas, så att skuggan blir mer sotig och mörk. Jag valde NYX Jumbo Eye Pencil - Black Bean, men man kan använda en creamskugga om man har nån, eller en vanlig kajal. Bara något som gör att den senare skuggan sitter lite bättre. Detta behöver inte vara snygg eller prydligt, vi kommer sudda ut den senare!



Sudda ut basen, inga skarpa kanter här inte. Jag suddade ut den med mina fingrar, men man kan använda en borste eller nått också!



Jag packade på skuggan. Jag blandade en svartglittrig skugga med en lila, men här kan man ta vilken färg som helst. Glöm inte att sudda ut kanterna.



Gör likadant på den undra fransraden, någon slags bas och sen skugga ovanpå. Och kom ihåg att blanda samman den undre skuggan med den som vi la på ögonlocket, så det inte blir något mellanrum i yttre ögonvrån.



Sen kör vi på en tjock eyeliner på övre fransraden, kajal på vattenlinjen, lite skimmrig highlight precis under ögonbrynet och i ögonvrån och tills sist mascara. Man behöver inte vara så noga med mascaran. När man gör en sotning ska man inte fokusera på att det ska vara perfekt, det är inte det som är det viktiga. Klart!





Jag tycker sotningar eller svarta sminkningar passar bra med rosa kinder och ljusa
läppar, det blir en så bra konstrast till de mörka ögonen! Men det är ju bara en
smaksak. Ha de fint!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så snyggt!

2011-03-30 @ 17:16:01
URL: http://photographybyristo.blogg.se/
Postat av: HippiSara

Maria: Tack! :)

2011-03-30 @ 17:47:39
URL: http://hippisara.blogg.se/
Postat av: Fannillama

Snajsigt ;D

2011-03-30 @ 23:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0