Sometimes things have to fall apart to make way for better things

Jag har bestämt mig. Jag ska börja med "No Poo-metoden". Det innebär att man tvättar håret utan schampoo. Detta har jag hört mycket om men har alltid tänkt "Mitt hår kommer inte kännas rent utan schampoo!". Detta ska jag försöka motbevisa och jag tänkte att passar det inte bättre än på sommaren?
Jag är trött på alla kemikalier och skit som finns i alla produkter som vi använder och om vi kan klara oss utan dem, varför fortsätta använda de produkterna?
Först använder man ett "sista schampoo" och detta måste vara fritt från silikoner (man väljer bara produkter där inga ingredienser slutar på -cone eller - conol). Silikoner torkar ut håret, täpper igen hårbotten och lämnar en "beläggning" på håret. När det schampoot är slut kan man övergå till att bara använda balsam. Det är viktigt att även det är silikonfritt.
Jag har följt Junesabstract ganska länge och hon har länge använt denna metod och hon ger mig ofta mycket inspiration. Hon la nyss upp en lista på olika "sista schampoo", balsam och inpackningar som man kan använda till denna metod, och det finns verkligen jättemånga olika alternativ. Kolla in den om ni är nyfikna. Jag utgick ifrån den och jag valde dessa:
  • Garnier Fructis Volume Restructure Schampoo
  • Garnier Fructis Nutri-Repair Conditioner
Och på baksidan av schampoot stod det att det var fritt ifrån silikoner och parabener.
Jag kommer skriva lite om hur det går ibland, små updates och jag hoppas verkligen att det kommer funka på mitt hår. Jag hoppas också att det kommer vara roligt och inspirerande att följa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0