Your gonna throw that juice in my face aren't ya?

Viola (Killer Colours) gjorde en tag och taggade alla, så här har ni min version av den, tadaa!

1. Vilken foundation använder du?
Jag har väldigt bråkig hy. Jag är röd och torr om kinderna och fet i t-zonen, dessutom har jag känslig hy. Jag använder oftast L'oréal True Match foundation till kinderna, då den har hög täckning vilket mina röda kinder behöver. Mer än så gör inte den, det är inget fel på den men det är ingen mirakelprodukt. Till näsa och hakan gillar jag att ha lite lättare täkning och då använder jag Lumene Natural Code Matt Makeup. Jag använder mindre och mindre foundation när det blir varmare och varmare, men i vintras använde jag Clinique Superbalanced Makeup, som är perfekt för mig, men den köper jag igen när jag kommer använda den varje dag, vilket jag inte kommer göra i vår och sommar.

2. Favoritconcealer?
Jag använder inte concealer, så jag vet inte.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Jag har aldrig tagit reda på det och känner inget behov av det, men jag tror jag är neutral, haha.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Jättetjusigt och glamigt, men jag använder aldrig det.

5. Slänger du din mascara  efter tre månader?
Jag använder en mascara tills den inte får mina fransar att se bra ut längre, så nej jag brukar inte tänka på tiden. Men jag borde byta ut dem oftare tror jag, speciellt den jag har nu!

6. Vilken är din favoritmascara?
Jag gillar Telescopic Clean Definition bäst hittills tror jag.

7. Favoritapplikatorer?
En stor, fluffig ögonskuggsborste tycker jag är användbart och man kan göra en fin sminkning med en sådan borste och sina fingrar.

8. Använder du någon primer?
Till mitt ansikte använder jag L'oréal Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer och den tycker jag om. Till ögonen är en primer ett måste om jag kommer använda ögonskuggor, färgen lägger sig bara som en rand på ögonlocket på mig annars. Jag använder Urban Decay Primer Potion till det, men jag vet inte hur bra den jag egentligen tycker att den är, lite ”meh”-upplevelse, men väldigt många älskar den.

9. Favvoögonskugga?
Hmm.. Svårt att säga men jag gillar gråa skuggor!

10. Favvoläppstift?
MAC - Rebel

11. Favvoläppglans?
NYX Mega Shine- LaLa eller H&M’s - Bite Me Blondie

12. Favvoblush?
Make Up Store - Fresh Rose

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?

Jag tycker mycket bra om de märkena.

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Självklart!

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Man får göra vilka misstag man vill, om man gör det med mening är det väl inte riktigt ett misstag, men jag hatar när folk plockar bort sina ögonbryn och ritar dit dem en decimeter högre, typ.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Jag brukar köra på neutralt smink på ögonen och ibland en färgklick på läpparna, känner mig som mest bekväm i det.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
Jag gillar IsaDora, Elf och NYX, till exempel.

Jag taggar: De som har lust att göra den får såklart göra den, så jag taggar alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0