I don't think I can do normal anymore

It's friday, I'm in love! Fast minus att det är fredag, men att jag är kär är helt korrekt. I parfymen Couture, Couture från Juicy Couture. Det är också sant att tisdagen och onsdagen är gråa, vart tog våren vägen?
Helt seriöst, jag är en person som är riktigt kräsen när det gäller parfym, jag vet inte om jag är lite känslig mot starka dofter eller om det är så att jag inte tycker om att känna samma doft hela dagarna. Kanske båda. Det senaste har jag blivit förtjust i parfym på ett sätt jag inte varit förut. Förut använde jag aldrig parfym och orsaken var att jag tyckte det var lite onödigt, då parfymer är ruskigt dyra, men det var också för att jag inte hittat någon parfym jag tyckt om. Jag testade Diesels parfym Loverdose, som lanserades i höstas, och jag förstod helt plötsligt grejen med parfym.
Jag har luktat lite på Juicy Coutures parfymer, då det funnits eller finns en hype runt dem. Jag har aldrig riktigt fastnat för någon av dofterna, då jag tyckt att de luktar lite för mycket alkohol. Juciy Couture - Couture, Couture (EdP) testade jag på handlederna och det är konstigt hur annorlunda en doft kan ge uttryck i flaskan respektive på huden. Den funkade helt enkelt med mina egna doftnoter.
Denna parfym är fylld med dofter från mandarin, apelsinblomma och rosa vindruva (doften från vindruvan är skapad speciellt för denna doft). Vinrött plommon, kaprifol och sadelträ.
Parfymen är en härlig, rund doft som inte doftar särskilt stark, men det håller sig diskret hela dagen och dunstar inte förrän sent på eftermiddagen. Det är en behaglig doft som jag använder under dagtid men den skulle lika gärna funka på kvällstid, vilket jag har gjort också. Och flaskan sen. Exklusivitet på hög nivå, den är så fin så jag tror jag smäller av. Priset drar ned mitt betyg, dock.
På Kicks är priserna;
535 kr/30 ml
695 kr/50 ml

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0