I am Bea, I drink tea, won’t you dance around with me?

Tag, you're it! Blev precis taggad av grymma Viola, som bloggar på Killer Colours, att svara på 11 frågor!
Denna utmaningen har lite mer regler, än att bara svara på frågor. Här är dem;

Tag rules:

  • Alla taggade måste svara på 11 frågor som är givna av "taggaren" och lägga upp på sin blogg.
  • Sedan, välj 11 nya bloggare och länka dem i inlägget.
  • Skapa 11 nya frågor för personerna du taggade.
  • Gå till deras blogg och berätta för dem att de har blivit taggade!
  • Tagga inte tillbaka personen som taggat dig.
Jag svarar alltså på Killer Colours frågor!
1.Varför startade du din skönhetsblogg?

Korta svaret; smink är så himlans kul. Det lite längre (men ändå kort); jag kom på mig själv att testa produkter, att vilja ta kort på mina sminkningar och det naturliga var att starta en blogg om det. Jag fångdes av YouTubes så kallade "beauty gurus" och kollade otroliga mängder av sådana videos, det gick sedan över till bloggar. Jag ville se om det fanns några sådana svenska tjejer, och visst fanns det det. Kan de, kan jag, tänkte jag.

2. Om du skulle ha chansen att få sminkprodukten som du drömt om, vad skulle det då vara?

En produkt som antingen trollar bort porer och som faktiskt håller hela dagen, inte bara de första minutrarna, eller en produkt som trollar bort röda kinder, som jag har, som inte får ens kinder att bli totalt gula.

3. Vilket produkt som du äger är den mest onödiga?

Mängden av läppglans är nog ganska onödig, då jag i princip aldrig bär det. Det är bara det att jag har blivit lite mer en läppglans-tjej bara under de senaste veckorna. Hmm.. jag tror jag inte har så mycket onödigt, egentligen. Kanske alla sorters body butters, men inte någon speciell sak, tror jag inte. Mer mängden av vissa saker.

4. Vem är din stilikon och varför?

Jag har nog ingen sådär jättekänd stilicon, tycker många ser ganska likadana ut. Men en YouTubare, BeautyCrush, har jag följt ganska länge och jag har lagt upp lite av hennes videos här på bloggen och jag måste säga att om jag fick byta garderob med någon i världen, skulle jag välja hennes. Direkt. Helt underbar stil!
En annan svensk stilikon är Angelica Blick, som är en lite kändare modeblogg. Hennes garderob skulle jag heller inte säga nej till.

5. När du känner dig riktigt sliten, vilket är hudvårdsprodukten som får dig på banan igen?

Dermalogica Skin Prep Scrub, jag skrubbar bort mina bekymmer.

6. Vilken produkt/färg skulle du aldrig bära ute bland folk?

Hm.. också en svår fråga, men antagligen gult nagellack, kanske. Men det är också en sådan grej som har ändrats det senaste, då jag faktiskt är lite sugen på't. Fast jag gillar verkligen inte gult. Haha!

7. Vilken parfym/sminkprodukt/hudvårdsprodukt/kroppsprodukt får dig att känna dig odödlig?

Diesel - Loverdose. Självförtroendet en parfym kan ge, är otroligt.

8. Vad är din största sminksynd?

Tvätta borstar. Seriöst, detta måste jag bli bättre på.

9. Har du någonsin blivit bemött på ett dåligt vis för att du bloggar om skönhet?

En riktigt bra fråga, men jag tror inte jag har blivit det, faktiskt. Alla tycker det är roligt, även de av mina vänner som inte är intresserade av smink är positiva till det. Har bara fått kommentarer om att det är roligt att jag har hittat något jag tycker är roligt osv.

10. Vem är ditt största stöd i livet?

Familj och vänner. Enkelt svar, enkel fråga.

11. Katthår i alla dina maskaror eller en spit-crust på mina tre favorit skuggor? (vet inte riktigt hur man översätter det, men ni förstår eller?)

Spit-crust på mina skuggor, definitivt. Hatar hår, i alla former. Jag tror inte jag skulle vara så förtjust att ha dem i mina maskaror.
Mina frågor är;
  • Vad är din go-to nagelprodukt?
  • Vad ger dig mest självförtroende?
  • Varför bloggar just du?
  • Om du försover dig, vad är det första och enda du slänger på dig, i sminkväg?
  • Du verkligen unnar dig något, vad är det första du tänkter på?
  • Favoritmärke? (tolka den som du vill)
  • Vilken är den dyraste skönhetsprodukten du äger?
  • Vilken är den billigaste?
  • Du ska äta middag med dina kompisar, är det viktigt med smink då?
  • Någon helig hudvårdsrutin du inte kunde leva utan?
  • Pest eller kolera, samma färg på naglarna för alltid eller samma frisyr resten av livet?
Jag taggar;

Kommentarer
Postat av: Tina (Beleza)

Taget! Kan behöva något för att komma igång med bloggandet igen efter några dagars frånvaro. :)

2012-04-06 @ 10:48:29
URL: http://beleza-blogg.se
Postat av: HippiSara

Tina: Vad roligt, jag håller utkik för svaren! :D

2012-04-06 @ 11:10:39
URL: http://hippisara.blogg.se/
Postat av: Carros Beauty

Riktigt härlig TAG :)

2012-04-06 @ 12:58:04
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: HippiSara

Carros Beauty: Häng på du med! :D

2012-04-06 @ 13:29:59
URL: http://hippisara.blogg.se/
Postat av: kerstin

Jag är på! Blir nog efter helgen, dock :)

2012-04-06 @ 21:06:51
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: HippiSara

Kerstin: Kul, jag ser fram emot att läsa dina svar! :)

2012-04-07 @ 10:37:16
URL: http://hippisara.blogg.se/
Postat av: Mona

Yay! Taget och vidaretaggat! Jag ser nu att jag lyckades tagga Skimmerskuggan också... hm..

2012-04-08 @ 22:36:40
URL: http://lackynails.wordpress.com
Postat av: HippiSara

Mona: Vad roligt! Och det spelar nog inte så stor roll! :D

2012-04-09 @ 00:18:18
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0