Therapist-ed! Shrinked? Shrunk? We’ll figure it out

Hoppas alla har en bra första advent! Oj, vad tomt det var här då, men min förkyldning håller på att försvinna och jag får mer och mer lust att blogga, vilket är toppen. Jag ska verkligen bättra mig.
Jag har haft glittriga naglar ett tag nu och glitternagellack är nog det finaste men jobbigaste att ha på naglarna. Det är så svårt att få bort så inte är klokt. Jag har hört om en metod som ska göra det lättar, man använder aluminiumfolie! Man tar några bomullstussar, dränker dem med nagellacksremover och sätter dem på fingrarna. Sedan sätter man aluminiumfolie runt fingrarna och låter de sitta så ett tag.
Jag har varit nyfiken på denna metod ganska länge och nu var ett bra tillfälle. Ska jag vara ärlig så fattar jag inte grejen riktigt. Just det att nagellacksbortagningen får sitta och lösa upp nagellacket förstår jag och det är väl bara det som gör denna metoden bra. En som har torra händer, som jag, ska nog inte köra på metoden, då fingertopparna också får sig ett bad av uttorkande remover. Det kommer ta ett tag för mina att återhämta sig, och det kommer ganska olägligt då kylan redan torkat ut min hud totalt.
När jag tagit av folien och dragit av bomullstussarna, medan jag trycker lite lätt samtidigt, finns det ändå rester av glittret. Nagellacket jag hade under var helt borta men lite glitter var kvar och jag fick sitta och gnugga lite ändå. Jag kanske bara inte lät det verka tillräckligt länge, vad vet jag. Det underlättade nog men de andra förberedelserna tog lång tid och jag vet inte om det skulle gå långsammare att bara skippa allt och bara ta bort det som vanligt.
Inte en big fan av detta alltså. Nu måste jag gå och kurera mina stackars fingertoppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0