I want American Scotch, from Scotland

Body Butter! Typ det bästa som finns. Jag fick denna av en kompis när jag fyllde år och den är ljuvlig! Denna är i doften Lemon Flower och kommer från märket Kings&Queens. Jag har en speciell plats i mitt hjärta för citrusdoftande prylar och det är så roligt när folk runt om en tänker på sådant, presenten blir så personlig och härlig då. Denna doftar citron men också lite blommigt, vilket ger den en mer speciell doft.
Jag har provat den i ca. två veckor och jag har ett par body butters men det blir alltid att jag sträcker mig efter denna. Den har riktigt kraftiga återfuktningsegenskaper och den måste på grund av det jobbas in i huden och den sjunker inte in på bara någon sekund och det kan man tycka olika om. Antingen tycker man det är jobbig och har inte tålamådet till att sitta och vänta på att den ska sjunka in ordentligt, medan vissa tycker att det bara är då man blir tillräckligt återfuktad.
Jag är väl något mellanting, jag gillar varken att bli torr med en gång eller att vara kletig hela dagen, men jag föredrar att den är lite kraftigare nu till vintern. Denna är ett mellanting, vilket gör den perfekt till mig, den tar en stund på sig att gå in i huden men den får ingen äcklig yta heller.
Kings&Queens är mest kända för sina dofter och sina roliga namn. Deras produkter är nämligen döpta efter kungar och drottningar. Denna heter till exempel, Sultan of Granada och et står en litet text på baksidan som berättar lite varför den heter som den gör. På denna står det att staden Granada var känd för sina magnifika trädgårdar, därför har den fått det namnet. Det tycker jag är en fin idé och jag blir lite nyfiken på vad som står på de andra.
Om man är mycket för roliga dofter passar dessa perfekt. Är man lite känslig kanske man ska passa och prova någonting parfymfritt istället. Men denna har verkligen gett mig mersmak och jag är bara otroligt sugen på den med mangodoft!

Kommentarer
Postat av: My Beauty Secrets

den har jagf med !!

2011-11-21 @ 18:15:57
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/
Postat av: Lotta

Praktiskt med tub!

2011-11-21 @ 20:52:34
Postat av: B R O W N S U G A R

Svar: Oh jag såg de! haha spännande :D

2011-11-21 @ 23:22:39
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: HippiSara

My Beauty Secrets: Det är underbar ju!



Lotta: Väldigt hygieniskt också! :)



Brown Sugar: Haha, hur var det på pressvisingen då? :)

2011-11-23 @ 15:52:22
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0