Where are you, Pablo?

Idag fixade jag naglarna lite, de hade blivit lite långa tyckte jag och jag gillar korta naglar. Jag tänkte visa er lite hur jag fixar mina naglar, steg för steg!
Det första jag gör är att ta bort gammalt nagellack eller bara tvättar händern om jag inte har nått på. Jag använder just nu H&M's egna nagellacks remover, men det gör jag enbart för att den ska ta slut, för den är nog den sämsta jag provat. Man får knugga riktigt länge innan lacket försvinner, jobbigt!
Rena naglar. Missfärgade, yes!

Sedan klipper jag dem. Inget speciellt, direkt.

Jag tycker att kanterna blir alldeles för skarpa, så jag filar ned dem något. Jag använder en nagelfil med 6 olika sidor ifrån Kicks, tror jag köpte den för 40 kronor.


Sen målar jag på ett lager med det lacket jag känner för. Enkelt men för mig är det nödvändigt att fixa mina naglar. Jag borde köra på mer vård, som nagelbandoljor etc. men det har inte blivit att jag gör det. Om ni har några frågor är det självklart bara att fråga på i komentererna!

Mavala - Mexico
Ett lack jag har haft väldigt länge, men kvaliten på mavalas lack gör att det inte
spelar nån roll hur gammalt det är!
Jag älskar färgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0