Ding dong, the psycho's gone

Hur jag tar hand om min hy!

1. Först så rengör jag ansiktet, får bort alla smink rester och orenheter. Detta är viktigt så inte porerna blir igentepta och skapar finnar. Jag gör detta steg endast på kvällen och jag brukar använda Dermalogica Special Cleansing Gel till det.
2. Sen använder jag en ansiktsskrubb för att få bort de döda hudcellerna som inte cleansern fick bort. Detta steg gör jag inte varje dag, eftersom att använda skrubb varje dag är för påfrestande för huden. Jag brukar använda Dermalogica Skin Prep Scrub.
3. Tredje steget för mig är toner. I mitt fall så använder jag en ansiktsspray som fräschar upp, återfuktar och mjukgör huden, eftersom jag tycker att vanliga toners torkar ut och irriterar min hy. Innan jag hittade denna brukade jag inte vara så noga med toner, men det är ju olika från person till person. Jag använder Dermalogica Multiactive Toner.
4. Efter jag har sprayat mitt ansiktet med tonern smörjer jag direkt in ansiktet med fuktkräm. Jag, personligen, använder samma på kvällen och morgonen. Detta är det viktigaste för mig, jag hatar att vara torr och att det stramar i ansiktet, och min hy känns så mycket friskare också. Jag använder Vichy Aqualia Thermal Light.
5. Ögonkräm är det jag slarvar med mest. Jag använder det några gånger i veckan endast, men man ska ju använda det varje dag. Jag tycker inte det behövs, därför brukar jag glömma bort det. Den jag använder i så fall är Oliva Eco Eye Cream.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0