Oh I'm sorry, I thought we were sharing incredibly boring facts about each other

Tänkte skriva en liten follow-up på Natuvive Fig Soothing Body Butter som jag skrev om i detta inlägg. Nu är burken slut och jag har testat den tillräckligt mycket för att veta vad jag egentligen tycker om den.



 

”Rikt kroppssmör med doft av fikon och kryddor. Smälter in i huden och ger mjukhet som varar”

 

Så står det på förpackningen. Jag vet inte riktigt med doften om den luktar ”fikon”, eftersom jag aldrig ätit fikon så därför vet jag inte hur det doftar. Att säga att den doftar ”kryddor” är väl ganska vagt, det finns ett antal att välja bland. Lukten är väldigt speciell och ganska svår att förklara, men jag tycker den luktar mjökligt och fräsch men det tog ett bra tag innan jag vande mig vid den.

 

Konsistensen är underlig också, den är hård och man måste värma den mellan händerna för att den ska kunnas appliceras på ett lätt sätt. Den är därför inte särskilt glansig och lägger sig inte på huden. Den absorberas in i huden på ett bra sätt och när det gäller fuktgivandet är den toppen.



 

Produkten innehåller sheasmör, vilket är mycket bra för huden och många skönhetsprodukter innehåller sheasmör. Den innehåller också rapsolja och hygroskopiskt glycerol, och hygroskopiskt betyder att produkten tar upp fukt från luften. Man kan säga att den är motsatsen till att avdunsta. Det är bra eftersom man vill att produkten ska verka länge och inte förlora sin effekt. Det kan också betyda att man känner att produkten ligger kvar utanpå huden, vilket ger en kletig och ganska äcklig känsla. Denna produkt ligger kvar på huden men det känns bra, som att den ger fukt länge utan att den lägger sig som ett lager utan på.

 

Detta är en mycket udda produkt men jag har köpt en ny, och det säger väl sig själv vad jag tycker om produkten då. Jag tycker att den var värd sitt låga pris och ett bra alternativ om man inte vet vad man ska välja i body butter-djungeln!

 

3,5/5


Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Låter helt okej =)

2011-04-25 @ 22:54:46
URL: http://brownsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0