When you have chemistry you only need one other thing. Timing.

Igår fick jag lite info från Kicks, om deras nya nagellack som kommer ingå i sommarkollektion och om några nyheter Kicks kommer att släppa samtidigt. Till exempel kommer de släppa egna läppglans och ett gäng med brun-utan-solprodukter.
En av deras nyaste satsning är alltså läppglans. De kallar dem för High Shine Lip Gloss och de ska ha en långvarig och vårdande formula. Eftersom Kicks säljer oerhörda mängder av olika märken, när det kommer till läppglans, så vet de vilken formula, pigment, doft osv. som är den bästa. De kommer att släppas i fem olika färger och de kommer kosta 79 kr/15 ml. Dessa är jag riktigt sugen på att testa!
Den andra nyheten är brun-utan-solprodukterna, som jag redan har sett att de tagit in i butik. Den första produkten är Self-Tanning Wipes, vilket är en servett för ansikte och kropp som ska ge en naturlig fejkbränna. (19 kr/st)
Sedan släpper de en Self-Tanning Lotion, till ansikte och kropp som ska vara återfuktande. Den innehåller avocadoolja och E-vitamin för att göra den ännu mer återfuktande. (89 kr/150 ml)
Nästa produkt är en skimmrande återfuktare för kroppen, Shimmering Lotion. Den ger, som Kicks kallar det, "sofistikerad glans och lyster". Även denna innehåller avocadoolja och E-vitamin, bara att denna istället för att ge brun-utan-soleffekten, ger en skimmrande effekt med hjälp av ljusreflekterande guld- och silverpigment. (69 kr/150 ml)
Alla ska ha en fräsch doft som täcker DHA-doften, vilket är ett stort problem med denna typer av produkter. DHA är det ämne som gör att man blir brun utan sol. Det är ett naturligt sockerämne som reagerar med kroppen, men enbart med de döda hudcellerna. Liten faktaruta, tack vare Wikipedia! Eftersom produkten Shimmering Lotion inte har den egenskapen, ska den istället ha en doft av cocos och vanilj.
Kicks kommer lite senare utvidga sitt utbud bland dessa produkter med en Self-Tanning Mist och Golden Oil.
Som ni kanske ha märkt är jag själv är ingen stor solare och jag är heller inte så frekvent användare av brun-utan-sol. Ska man ta steget och prova kanske? Jag har hört så mycket om liknande produkter, både bra och dåliga saker. Får se hur jag gör, kanske, kanske inte.
Kicks Nail Polish, riktigt bra nagellack. Jag har själv några stycken och jag blev imponerad av vårkollektionen. Nagellacken som släpps nu till sommaren ser helt underbara ut, men inget som får mig att jubla kanske. De släpper 8 lack och några av lacken från kollektionen är (fr. v) Sorbet Splash, Life Aquatic, Curacao Punch och Gröna Lund. Lite roligt att det gröna lacket heter "Gröna Lund". (39 kr/st)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0