Monday's bongo-day

En liten recension på The Body Shops Camomile Gentle Eye Makeup Remover är väl på sin plats. Eller recension och recension, jag tänkte skriva ett par rader om vad jag tycker om produkten, kalla det vad ni vill.
Första gången jag använde den blev jag överraskad över konsistensen. Den var hade konsistensen som vatten, vilket jag inte var beredd på. Jag använde ytterst lite till att börja med, bättre att behöva hälla på mer när man inte vet hur mycket man behöver.
Jag knuggade bort sminket från ögonen relativt enkelt, men jag behövde ändå jobba lite för att få bort all mascara. Den var väldigt skonsam, som utlovat, men som vanligt är det inte smärtfritt att få det I ögonen. Det tror jag inte någon produkt är, oavsätt hur skonsam eller "gentle" den är. Den var alltså skonsam mot huden kring ögonen.
Jag upptäckte tidigt att den var riktigt dryg, vilket är rusktigt bra för en studentplånbok. Jag fick tipset, av hon som jobbade i butiken, att blöta ned bomullstussen innan och krama ur den innan man häller på removern. Bomullen drar då inte åt sig så mycket utav produkten och att man då sparar en hel del. Jag har testat både med och utan denna metod och märkte inte någon skillnad i resultaten, men jag kände inte att man behövde mer eller mindre produkt. När bomullstussen är blöt är det dock svårt att se hur mycket man verkligen häller på.
Överlag är det en bra remover, men den är just det. Bara bra, lite över medelmåtta.

Kommentarer
Postat av: Tina (Beleza)

Ja vi är nog mer eller mindre överrens när det gäller den här removern. Bra men inte så mycket mer än så.

2012-01-30 @ 17:26:47
URL: http://beleza-blogg.se
Postat av: HippiSara

Tina: Får fortsätta leta efter den perfekta! :)

2012-02-02 @ 19:34:45
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0