Let's go buy something that's bad for us then sue the people who made it, that's American

Recension på gång. Jag ska försöka att inte göra en superlång text, jag ska försöka fatta mig kort om I Love... Vanilla & Ice Cream Exfoliating Shower Smoothie i Vanilla & Ice Cream. Det är ett väldigt fint sätt att säga "kroppsskrubb". Jag fick denna i goodie-bagen från Kicks pressfrukost och jag har provat det ett par gånger, men jag känner mig inte nöjd alls faktiskt.
Det jag letar hos en skrubb är att den ska vara återfuktande och att det ska lämna huder riktigt len. Om man ser bort ifrån just exfiólieringen i produkten och bara ser på duschkrämen är den inte särskilt återfuktande. Jag känner att jag måste återfukta huden direkt, då huden stramar lite annars. Exfolieringen är inte imponerande, det är små, små kulor som är väldigt få och utspridda. Det tar lång tid innan man känner att hela kroppen har blivit skrubbad.
Doften är stark men sitter, som vanligt när det gäller produkter man använder i duschen, inte i så länge efteråt. När man väl använder den fylls hela badrummet upp med en väldigt söt och sliskig doft. Inget jag är en jättestor fan av, men eftersom den finns i många olika dofter försöker jag att gå på bara produkten och inte doften, då man kan välja och vraka för att hitta sin favorit.
Positivt
  • Finns många olika dofter
  • Priset! (69 kr)
  • Fin förpackning
Negativt
  • För lite exfoliering (stort minus då det är produktens uppgift ändå)
  • Inte särskilt återfuktande
Summering: Fin utsida och pris, inte bra produkt. Man får bestämma själv vad det är som är viktigast.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag har för mig att du har skrivit att du skulle testa några av Lumenes produkter för känslig hy. Det hade varit rolig om du skrev en recension på dem. Jag är nyfiken :)

2011-09-08 @ 10:51:02
Postat av: HippiSara

Rebecka: Det har jag gjort och de har precis tagit slut så en recension kan jag nog skriva ihop, absolut! :)

2011-09-08 @ 11:31:50
URL: http://hippisara.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Trist att den inte höll måttet! Några som verkligen både återfuktar och exfolierar är Biotherms skrubbar, men de är ju inte så billiga...

2011-09-09 @ 09:19:43
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: HippiSara

Kerstin: Skubbjakten fortstätter! Biotherms produkter verkar så bra, men min plånbok skulle hata mig om jag slog till på något! Haha! :)

2011-09-09 @ 10:30:26
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0