A hot guy telling you when you can and can't pee? That's the dream

Dag 14 - Vilken/vilka formula gillar du bäst på ögonskugga - krämskugga, fast, löspuder, matt, skir eller skimmer?
Dagens fråga. Jag ska erkänna att jag börjar bli lite trött på frågor nu, men jag ska allt hålla ut.
Hm, vilken formula gillar jag bäst.. Det är en väldigt bra fråga men jag tror jag måste säga fast. Jag har inte många lösskuggor och helt ärligt känns det bara bökigt. Speciellt hanteringen utav de.
Krämskuggor är väldigt bra som baser men det är ingenting jag använder enskilt, jag måste ha någonting att fixera dem med annars blir det bara massa kladd för mig. Folk med lite torrare hy som inte har problem med att skuggor lägger sig i veck kanske kan använda dem för sig. Jag rekommenderar i alla fall att lägga en torr skugga uppepå.
Matt, skir eller skimmer? Jag diggar matta skuggor, men det är lite trixiga att få till. Man måste verkligen sudda ut kanterna och det kan vara lite svårt med matta skuggor tycker jag. Skimmriga skuggor är superfint, enligt mig. Det kan piffa till allt, vilka typer av sminkningar som helst. Från vardagssminkningar genom att lägga en ljus, skimmrig skugga över ögonlocket eller för att få en knorr på en mörk sotning. Favvon är nog ändå skimmriga.
Skira skuggor fattar jag inte meningen med. En ljus, skimmrig skugga funkar väl om man vill ha ett skirt resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0