Are you sure he will be able to crack the code?

Här kommer några swatches på två av L8Nybergs ögonskuggor (129 k/st). En orange och en blå skugga (Eller Teal och Dark Yellow som de heter). I pannan ser de superfina ut, men det jag kan säga om dem är att de funkar helt klart bäst med primern från samma märke, speciellt den blåa.
Pigementeringen på dessa skuggor är otroligt olika. Den orangea skuggan är väldigt pigmenterad medan den blåa inte är det. Den blåa blir det först med primern, som sagt. Den ger nästan inget färgresultat utan, men om man använder den tillsammans med primer så blir den superfin. Den känns lite torr, men jag får se om det blir ett problem eller inte när jag använt den mer.
Den orangea är lika pigmenterad med som utan primer och är jättefin. Jag kommer antagligen använda primer tillsammans med denna, då det hjälper skuggan att sitta på plats, men jag kommer inte göra det för pigmenteringsskillnadens skull.
Jag har swatchat dem utan primer, med L8Nybergs eye primer och med Urban Decay Primer Potion, för att ni ska kunna se skillnaden och för jämförelsens skull.
Såklart tänkte jag inte på att ta kort på själva skuggorna i sig, men det får bli ett inlägg utan det. Eller jag kanske uppdaterar med det senare, hm.. får se!

Kommentarer
Postat av: Frida Pygmeisk - makeup

sv: Tack så mycket gulle! :D

2011-10-16 @ 19:47:00
URL: http://pygmeisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0