You're nothing but a large pair of scrubs to me

Två saker jag har varit sugen på ett tag är Maybellines nya eyeliners. Båda är i pennform, bara att en är i flytande formula. Jag har inte kollat in och klämt på dem förrän idag och jag är fortsvarande lite suger på dem. Jag har inte köpt smink på år och dagar, har varit otroligt petig och sparat mina slantar. Borde det bli ett köp snart eller?
De heter Master Precise Liner, som är den flytande, och Master Drama Liner. Den sistnämnda är den jag varit sugen på längst tid, det är en riktigt krämig men pigmenterad ögonpenna. Den är vattenfast och sägs hålla i 16 timmar. Det är många gånger man inte alltid ska tro för mycket på siffrorna när det gäller sminkprodukter.
Jag har kikat på Urban Decay 24/7 Glide-on Eye Pencils och NYX Slide On Pencils länge och de verkar ha en liknande konsistent. Just den formulan är jag riktigt nyfiken på. Maybellines penna verkar liknande, konceptet i alla fall, kvalitetsmässigt har jag ingen aning.
Master Precise Liner är jag också sugen på, men den blev jag nyfiken på efter att ha sett och testat den lite i affären. Den har en riktigt smal spets och bra svärta. Jag har sedan innan varit sugen på IsaDoras Flex Tip Eyeliner och med den har jag också hittat likheter.
Master Drama Liner hittar man på t.ex Kicks för ca. 89 kr
Master Precise Liner hittar man också på t.ex Kicks för ca. 99kr
Men ett tips är att kika in den på Lindex, såg att de hade ett erbjudande på båda pennorna!

Kommentarer
Postat av: Frida Pygmeisk - makeup

sv: Ja verkligen, ren magi :)

2011-11-14 @ 16:39:04
URL: http://pygmeisk.blogg.se/
Postat av: Lotta

Är också nyfiken på dom pennorna!

2011-11-15 @ 08:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0