Have you seen the ratings for 7th Heaven?

Min andra tutorial! Denna gång tänkte jag visa er hur jag gör en naturlig men ändå lite mer än vad jag brukar ha varje dag. Det är en blandning mellan en naturlig sminkning och en sotning. Så vill ni lära er hur jag gjorde den här sminkningen?
Here we go!

Först lägger jag en primer på ögat, det gör att skuggan håller sig på plats och stärker
färgerna i skuggorna. Om ni inte har någon, strunta i det och kör ändå. Jag använder
Urban Decay Primer Potion.

Sedan lägger jag en ljus skimmrig skugga på hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Jag
använder Urban Decay - Virgin.

Jag lägger sen en matt brun skugga lite ovanför globlinjen. (Urban Decay - Buck)
Jag lägger en mörkare brun på den yttre delen av ögat och suddar den så det inte blir
en kant mellan de båda bruna skuggorna. Jag suddar noga skuggorna. (Urban Decay -
Darkhorse)

Sedan lägger jag en ganska tjock linje med en kajalpenna. Detta behöver inte vara
noga, vi kommer fixa det senare. Jag använder IsaDora Perfect Contour Kajal - Soft
Black.

Jag suddar kajalen med den mörkare bruna skuggan vi använde tidigare. (Urban Decay
- Darkhorse igen)

Under ögat lägger jag först den ljus bruna (Urban Decay - Buck) längs med ungefär halva
ögat. Sen lägger jag den mörka bruna (Urban Decay - Darkhorse) längs med ungefär en
tredjedel av ögat.

Mascara och sen är det klart!


Kommentarer
Postat av: My Beauty Secrets

på H&M :)

2011-05-02 @ 18:59:45
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0