You got mugged by a monkey!

Veckans Hiss och Diss!

Hiss
Jag vill ge en liten extra hyllning till Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer från L’oréal. Jag har tidigare fått ett litet produkt-prov av denna produkt och jag blev lite kär i den. Jag har inte velat köpa den då jag tycker priset är lite högt och jag känner att burken inte är så stor, men sen i julas fick jag ett presentkort på Kicks och produkten var på extrapris och då tyckte jag att jag skulle slå till. Jag köpte den i januari och har älskat den sen dess.

Den jämnar ut huden och förminska porerna synligt, och det är just dessa egenskaper jag letar efter i en ansiktsprimer. När jag använder den känns det som min foundation täcker mycket bättre. Jag behöver dock köpa en ny foundation.. Off topic! Jag tyckte att burken var liten, men man behöver en väldigt liten mängd produkt varje gång man använder den och burken är inte så liten, faktiskt.

Ett bra test om man undra om man tycker om en produkt eller inte är att tänka, kommer jag köpa den igen? Gällande denna produkt tror jag allt att jag kommer göra det, för såpass bra som den är, det enda som är lite dåligt är som sagt priset.


Diss
Jag vill dissa Vichy Purete Thermale Soothing Eye Makeup Remover for sensetive eyes. Långt namn.

Jag hartidigare använt mig av Vichys hudvådsprodukter i samma linje, Purete Thermale, och jag gillade dem speciellt ansiktslotionen som jag fortsvarande använder. Jag tänkte att deras sminkborttagningsmedel kanske är lika bra. Hon på apoteket, där jag köpte den, rekommenderade den också. Hon sa att den tar bort allt, verkligen allt och att den är bra för de med känsliga ögon. Inget av de tycker jag att produkter gör.

Man får gnugga på ordentligt för att få bort allt smink runt ögonen, vilket inte är bra för den känsliga huden runt ögonen, men måste vara väldigt försiktigt med den huden. Men ändå efter allt gnuggande försvinner inte mascara-resterna. Efter man har tagit bort sminket och använt sina andra produkter så gör det verkligen ont i ögonen. Inte i ögonen utan utanpå, ögonlocken gör ont. Jag blir inte sugen på att sminka mig med ögonskuggor och så om det kommer göra så ont att ta bort det sedan.

Kommer jag köpa den igen? Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0