Just snap my neck now, so I can die this pretty

Det är jättesvårt att hitta rätt sorts borstar, tycker jag, och jag tänkte att det kanske är fler som tycker det så jag tänkte gå igenom vad jag tycker är de borstar ett startkit behöver. Jag vill bara säga att jag menar inte att ni måste gå och köpa såna här borstar eller så, utan köp de ni kommer använda eller använd de ni reda har. Ni ska inte köpa borstar som ni sen inte kommer att använda. Detta är bara lite hjälp om man är helt lost, hoppas någon tycker det är hjälpsamt!
Vi kan börja med borstar till ansiktet.

1. En stor, fluffig borste, till för att applicera puder.
2. En likadan borste, bara något mindre, till för att applicera rouge.
3. En foundationborste, om man använder foundation dagligen tycker jag att
man ska investera i en sådan här borste och skippa svampen, bakterierna
älskar svampar, dessutom i längden blir det mycket billigare!
Borstar till ögonsminket

1. En liten och mjuk borste till för att applicera ögonskugga.
2. En lite större och fluffigare borste till för att sudda skarpa kanter och
blanda ögonskuggorna.
3. En ganska hård ögonskuggsborste, dessa är väldigt bra till att packa på
skuggan så att färgen blir så intensiv som möjligt.
Borste till läpparna

Man behöver bara en borste till läpparna och det är en hård och slank borste.
Jag tror detta är en concealerpensel, men som sagt man böhöver inte alltid
göra som man ska!

Kommentarer
Postat av: June

Hur stor skillnad blir det med en läppstiftsborste? Jag har blivit lite sugen på att skaffa en.

Sv: Jo, det kände jag till faktiskt. Hoppas det är tillräckligt matt. Tack för tipset :)

2011-03-29 @ 10:46:26
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: *HippiSara Svarar*

June: Jag brukar inte använde den jätteofta, då jag är ganska lat och bara smetar på läppstiftet ifrån tuben! Jag brukar använda den om jag ska applicera en stark färg eller om jag lägger på läppglans på, för att inte få något av läppstiftet i läppglansen, om du förstår vad jag menar :) jag använder den också när jag sminkar andra, det är lite mer hygieniskt!

2011-03-29 @ 11:21:54
URL: http://hippisara.blogg.se/
Postat av: millan

Började använda borste till foundation/concealer för inte så länge sedan faktiskt, mycket bättre än svamp ja :D

2011-04-02 @ 23:12:56
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
Postat av: HippiSara

Millan: Visst är det så! :)

2011-04-03 @ 13:45:11
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0