Make Adjustments Go Get Energized

Jag har haft ett linne liggande i garderoben hur länge som helst och kände att lite pyssel behövdes. Jag bestämde mig för att göra om linnet till ett frans-linne, så vill ni veta hur jag gjorde om ett tråkigt vitt linne till det här;
Jag tänkte visa hur jag gjorde!


Försts tog jag fram det gamla linnet, en sax och en blyertspenna.
Jag mätte upp och markerade hur långa fransarna skulle vara. Jag ville att de skulle börja ungefär vid höften. Detta var lättast att göra när man hade linnet på sig.
Sedan klippte jag av remsan längst ned.
Sedan var det bara att börja klippa fransarna. Nu får man bestämma själv hur breda de ska vara men jag satsade på 1-2 cm breda.
Om det finns någon sådan här lapp, klipp av den.
Man behöver inte vara supernoga över hur perfekt klippta fransarna bli.
För att dölja misstagen och göra så att fransarna ser jämnare ut är det bara att dra ut fransarna.
Då kommer de se fina och jämna ut även fast de kanske inte är det. Litet tips!
Sen är det bara att prova och se ifall fransarna har bra längd och ifall man måste klippa de högre upp eller vilka ändringar man nu måste göra.
Jag tyckte att fransarna blev lite väl långa och jag valde att klippa av dem lite. Det är viktigt att man inte klipper jättemycket med en gång, då blir fransarna kanske för korta och då finns det inte så mycket man kan göra åt det. Ta lite i taget, steg för steg.
Och nu är det klart! Ett perfekt linne för stranden över en bikini. Eller så slänger man på ett par svarta jeans och en kavaj så blir det perfekt till kvällen!
Och lättare än så här är det inte att fixa det om man inte känner för att köpa ett nytt sådant här linne. Alla har väl saker i sina garderober som inte används, gör något kul med de istället för att de ska ligga där och inte göra någon nytta. Gör man något fel så spelar det ingen roll eftersom man inte använde linnet innan ändå!
Hoppas ni har en bra dag och att ni pimpar eran garderob rejält nu!

Kommentarer
Postat av: Erina

Snyggt! Det här ska jag göra akkurat nå

2013-06-05 @ 10:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0