PS: Fire is my one weakness

Jag har testat Cliniderm Light & Matifying Sun Face Gel Cream SPF 25 ett tag nu och jag har hittat produkten för mig! Jag har alltid haft svårt att hitta bra solskydd, men speciellt till ansiktet. De är ofta för oljiga och lämnar ansiktet glansigt, problemet att de inte är tillräckligt skyddnade är också ofta ett problem.
Men denna är underbar! Den håller ansiktet matt och skyddar otroligt bra. Jag har otroligt solkänslig hud och skyddet mot solen är ju produktens huvuduppgift, tycker det är konstigt att såpass många liknande produkter inte gör det jobbet. Sedan jag började använda den har jag inte brännt mig i ansiktet igen.
Den absorberas inte jättesnabbt in i huden. Det är det enda negativa med produkten, den känns något tung på huden. Det är ingenting i jämnförelse till många andra solskydd, men den lämnar huden med en lite klibbig känsla.
Jag använder denna istället för primer när jag använder foundation eller puder, den döljer inte porerna på samma sätt som en bra primer gör, men att hålla glanset i schack gör den verkligen. Den håller inte anisktet matt hela dagen, men det hade jag inte förväntat mig heller, det är varmt ute och man blir varm. Det är inte rätt väder för oss med kombinationshy och det får man bara tackla på bästa sätt och denna hjälper verkligen med det. Den är verkligen en sommarfavorit för mig!
Positivt
  • Skyddar otroligt bra mot solen!
  • Hindrar t-zonen att bli glansig snabbt
  • Kan användas som primer under sminket
  • Täpper inte till porer eller irriterar huden
Negativt
  • Lämnar en klibbig yta

Kommentarer
Postat av: kerstin

Så himla kul att höra att du gillar den!

2011-07-28 @ 20:00:34
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0