Apple Orchard Banana Cat Dance 8 6 6 3

Blev taggad av coola Viola/Killer Colours att svara på några frågor, Pest eller Kolera? Skitkul tag, men svår!

1. Går du hellre ut (på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?

Svårt.. Jag gillar ju att fixa sminket och sen bara slänga upp håret i en hästsvans. Men jag kör nog på stökigt hår och snygg makeup!

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?

Tappare ögonfransarna, tror jag. Har aldrig gjort särskilt mycket med mina ögonbryn därför skulle jag vara helt lost när det gäller att fylla ut dem, och sen finns det ju lösögonfransar!

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?

Nätet! På nätet kan man få tag på så många olika och annorlunda märken, som inte går att få tag på i Sverige annars! Mycket roligare, och jag tror jag kan leva utan H&M's smink, har bara testat deras läppglans och nagellack dock.

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?

80tals-perm, all the way! Lite annorlunda och roligt. Läppsituationen är bara hemsk, något jag aldrig kommer vilja sporta!

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?

Färg, absolut!

6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?

MC Hammer-byxor är väl ändå rätt coola? Om inte är de väl ganska bekväma. Lamé-hotpants känns inte så lockande.. Jag kör på MC Hammer, it's hammer-time!

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?

Jag kör på bonnebränna, det brukar jag få endå så. Brännan blir oftas bara så men kör man på Oompa-Loompa stuket får man skylla sig själv. Det känns i alla fall för mig lite mer förlåtande att ha bonnebränna, då syns det att man varit ute i solen också!

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?

Ful klippning. Ful färg kan vara så galet fult medan en ful frisyr (som jag har haft många av) kan man få att funka med hjälp av hårspännen, snoddar och grejer!

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?

Måste nog säga pin up-inspirerat. Jag älskar utvingad eyeliner och röda läppar! Mörka läppar mot ljus hy är också otroligt fint, sådär inspirerat av goth, men jag tror jag skulle känna mig mest bekvän i pin up-inspirerada sminkningar.

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?

Jag vill ju inte gå barfota, kan man får köpa nya efteråt? Om man får det så kör jag på att behålla sminket!

Jag taggar: Beautytools, Frida Pygmeisk och Skimmerskuggan, men har ni lust att göra den så kör på! Skicka gärna länkar hit i så fall, kul läsning för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0