It's Isaac Newton, and he's pissed

Jag kände att jag måste reda ut detta med no poo-metoden jag har testat mig på. Jag har använt enbart silikonfritt balsam ett tag nu och mitt hår reagerar inte bra på det. Det jag känner är det svåra med det här är hur jag ska förklara det för er. Jag vill inte vara skyldig till att eran inspiration försvinner eller att ni får kalla fötter när det gäller no poo. Vare sig ni är fortsvarande är på ert sista balsam eller om ni har börjat att tvätta håret utan, så vill jag inte att ni ska sluta och tänka "Det fungerar nog inte för mig heller då!"
Jag har hört otroligt mycket bra om denna metod och jag antog att det skulle funka för mig också. Det beror på vilken kvalitet och vad för hår man har och mitt reagerade helt enkelt inte på denna metod. Allt är relativt och man vet aldrig hur sitt hår, eller vad som helst, kommer reagera förrän man har testat. Det är bara när man har testat som man kan säga "Det funkar inte, jag lägger av".
Jag har ändå lärt mig ganska mycket i och med detta "expriment" eller vad man nu vill kalla det. Jag har förstått hur bra ens hår mår av silikonfria hårprodukter. Innan jag slutade med schampoot var mitt hår i väldigt bra skick. Mitt hår har nog aldrig känts så friskt och starkt. Jag fick också mersmak och har nu slutat med allt som kallas styling, plattång, hårfön, sprayer och allt det. När man börjar i en sak blir det ofta att man får inspiration till att göra mer.
Det jag vill ha sagt med detta är att om någon tänker "Om det inte funkar för henne kommer det inte funkar för mig heller, jag ger upp" vill jag bara ge den personen en käftsmäll och säga "prova ändå". Vi har inte samma hår!
Mycket text men jag kände att jag behövde skriva av mig lite. Jag kommer uppdatera mer framöver nu, jag har varit lite inspirationslös ett tag. Hoppas att ni har det bra och ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0