I mean, news flash: they make conditioners that don't leave a buildup

Jag fick en liten förfrågan:
Visst kan jag det!
Make Up Stor t-zone är en färglös gel som man applicerar där det händer att man blir lite blank under dagen. Denna prodekten ska alltså motverka det. Det är oftast i den så kallade "t-zonen" man blir lite blank, vilket är pannan, näsan och hakan och det skapar ett "T".
När jag väl använder den, brukar jag applicera den när jag precis återfuktat ansiktet med en fuktkräm. Jag använder den sedan på näsan och hakan, ibland lite i pannan. Jag låter den sitta ett tag, jag brukar blåsa håret sålänge, multitask är min melodi på morgonen. Jag låter den sitta på ett tag innan för när jag inte gör det hjälper produkten ingenting. Detta gjorde att jag slutade använda den ett bra tag, då jag inte såg någon skillnad.
I sommras när jag var lite less på min kombinationshy, gav jag den en till chans. Jag lät den sitta på lite längre av misstag och det funkade bättre än vad jag kom ihåg. Nu när min hy är något torrare fungerar den bättre, men det beror kanske på att jag inte har samma problem med fet hy just nu. Denna produkt är bra, men den kostar runt 155 kr för 10 ml och man måste jobba lite för att hitta den bästa applicationen för sig.
Plus att den är silikonbaserad, det är därför den fungerar på det sättet den gör. Den lägger en silikonhinna över huden vilket gör att det blanka inte kan komma igenom. Detta är alltså en lindrar men den botar inget, precis som med silikoner i hårprodukter. De lägger sig som en hinna och låtsas som allt är bra men innanför hinnan är håret lika skadat som innan.
Jag anser inte att den är värd sina pengar, men jag har heller inget billigare alternativ att visa eller rekommendera. Den som har pengarna och är villig att testa den, kör på. Jag vet bara inte om den hjälper tillräckligt mycket för mig. Och jag kan inte riktigt släppa silikongrejen.

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh vad snällt att du svarade, tack så jättemycket för recensionen!! :)

2011-12-14 @ 20:40:45
Postat av: HippiSara

Linn: Inga problem, det är bara roligt för mig att få förslag om vad jag ska skriva om! :)

2011-12-14 @ 22:18:37
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0