I will wait in my S.U.V., blast me some speed-metal - 5.1 surround sound, heavy on the bass

Jag är galet sugen på The Body Shops nya produkter, speciellt deras nya foundations. De har nyligen presenterat att i September kommer komma ut med tre nya foundations som kommer heta Extra Virgin Mineral Foundations. De kommer vara anpassade efter olika hud typer och de innehåller 100% mineraler. Låter inte det hur bra som helst?
Extra Virgin Minerals Cream Compact Foundation SPF 15 (295 kr)
Detta är en krämfoundation som passar de som vill ha lite högre täckning på sin basmakeup. Den kan ge antingen medium eller hög täckning beroende på hur man lägger den. Det är denna jag är mest nyfiken på eftersom jag inte har något liknande. Fast jag vill egentligen inte säga något innan jag känt på de olika konsistenserna.
Extra Virgin Minerals Liquid Foundation SPF 30 (275 kr)
Om man är torr i hyn kan denna ge ett bättre resultat. Denna flytande formulan återfuktar huden och ger ett jämnt resultat. Den ger mediumtäckning, men en sådan här formula är väldigt lätt att jobba upp täckningen på de ställen man tycker att man behöver det på.
Jag kan tänka mig att denna är super, men eftersom jag redan äger flytande foundations lockar den inte så mycket just nu. Om jag skulle vara i behov av en tror jag jag skulle satsat på denna. En en gång, jag har inte känt och klämt något på dem än, men jag kommer verkligen inte kunna hålla mig till de kommer ut i butik.
Extra Virgin Minerals Loose Powder Foundation SPF 25 (295 kr)
Skulle man ha problem med fet hy som bara inte håller sig matt skulle denna passa bra. En foundation i puderform är ett bra alternativ. Den håller huden blankfri, men det jag tycker verkar bra med denna är att den passar känslig hy också.
Den ger lätt täckning, men då kanske den också passar bättre som en vardagsprodukt. Att inte behöva vara supernoga med att blanda ut produkten ned vid käklinjen, bara att buffa in med en kabuki- eller vanlig puderborste. Ett litet tips är att puderfoundations ger högre täckning om man använder en kabukiborste, då borsten är hårdare packad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0