So you do scary little speeches. How adorable!

Ett till litet inköp jag gjorde i Spanien och denna gång från Sephora. Jag behövde en ny mascara och tänkte att det skulle vara kul att prova något som jag inte kan prova i Sverige, de flesta märken går att få tag på här men inte Sephoras egna märke. Jag satsade på en mascara som heter Atomic Volume Ultra Black.



Jag blev så nyfiken på den när jag såg borsten. Den liknar Cover Girl Lashblast och den har jag varit lite sugen på, detta kanske var en dupe, tänkte jag. Max Factors Falselash Effect har också en liknande borste tror jag.
Lite med-och-utan-bilder!

Ingenting, förutom lite smink ifrån gårdagen jag inte lyckats få bort (ta bort det innan du tar bilderna då, Sara ><)

Och med mascaran på. Som ni ser är mascaran ganska klumpig och det beror på att formulan är jättevattnig. Jag brukar föredra torrare mascaror eftersom de inte klumpar lika mycket och därför brukar jag hålla mig borta ifrån volym-mascaror, då de har tendensen att klumpa mer. Den är väldigt svår att måla med och jag hoppas att den torkar lite med tiden för så som den är nu gillar jag inte. Jag kan ju skriva lite om den om ett tag om jag har ändrat min uppfattning om den. Men att den gör att fransarna klumpar ihop sig några stycken här och där är verkligen ett stort minus. Den ger mycket volym och ganska mycket längd, men spelar det någon roll när det ser ut som man har fem jättetjocka fransar?
Den kostade 16,50 euro om jag kommer ihåg rätt!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Stor skillnad, men håller med om att torra mascaror är lite roligare att jobba med!

2011-04-23 @ 13:02:24
URL: http://www.makeupedia.se
Postat av: HippiSara

Caroline: Skulle den vara lite torrare tror jag att den skulle varit toppen! :)

2011-04-23 @ 13:14:49
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0